søndag 2. desember 2007

Komplisert og vanskelig

Husker dere historien om den indiske gutten jeg fortalte om som ble
adoptert bort til Norge 7 år gammel? Det viser seg at ikke det er så
lett å finne ut av dette likevel. Det er meget komplisert. Men noen nye
spor har jeg.

Isaiah som døde i 1994 hadde altså en sønn som overtok barnehjemmet og
flyttet det til et sted ca. 3 km fra Tambaram hvor jeg nå sitter og
skriver. Men Isaiahs sønn bor ikke lenger i dette området. Han har nå
flyttet langt sydover til en by syd for Trichy. Dette er 8-10 timer med
tog til dette stedet. Men vi har nå fått fatt på navnet til sønnen. Han
er nemlig også pastor og heter Jacop. Det vi vet om ham er at han er
kort og kalles "korte-Jacop" og at han spiller trommer. Vårt håp er at
han vet noe om gutten og husker noe av historien.

Barnehjemmet som ble flyttet er desverre nedlagt. Stedet er nå solgt og
det er bygd en skole på området. Pastoren på dette stedet har jeg navn
og telefonnummer på. Det er han som nå har gitt oss de siste nyheter. Vi
kunne reist til skolen å undersøkt, men dette sporet er nok nå tvilsomt.
Og stedet der det originale barnehjemmet lå ligger 10 km herfra og
området er visstnok helt forvandlet og ombygd. Tvilsomt om dette
hjelper. Jeg kan prøve å besøke disse to stedene, men skolen må jeg ta
tidlig på dagen, mens det er folk der, mens den andre området ligger
litt lenger unna. Jeg må se hva jeg kan få til. Det beste er muligens at
min indisk-norske venn tar seg en tur for å finne ut av sitt opphav på
egen hånd. Pastoren her som har hjulpet meg med alle disse opplysninger
har sagt seg villig til å hjelpe ham. Han bor i nærheten av flyplassen
og er en hjelpsom type.

Vårt håp er nok at "korte-Jacop" nå kan hjelpe oss? Det er vårt beste
spor. Vi får se om det dukker opp mer informasjon før vi reiser hjem.

Ingen kommentarer: